Nyhed

Ny medlemsfordel: Derfor får du op til 1.266 kroner tilbage

Medlemmer får i 2026 tilbagebetalt tre måneders fagforeningskontingent. Det betyder, at du kan se frem til at modtage op til 1.266 kroner på din NemKonto. Se her, hvornår pengene lander.

Op til 1.266 kroner sat direkte ind på kontoen. 

Det kan medlemmer af Fødevareforbundet NNF se frem til i november 2026.

Hovedbestyrelsen har nemlig besluttet, at medlemmerne i år får tilbagebetalt tre måneders fagforeningskontingent.

Tilbagebetalingen skyldes blandt andet, at Fødevareforbundet NNF havde aktier i Arbejdernes Landsbank, og da banken i januar 2026 fusionerede med Vestjysk Bank og Sydbank, fik forbundet et økonomisk udbytte.

Det er en rigtig god dag for vores medlemmer og Fødevareforbundet NNF. Med den nye medlemsfordel i år hylder vi vores fællesskab og deler overskuddet med medlemmerne. Det glæder mig meget.
- Ole Wehlast, forbundsformand

Siden har hovedbestyrelsen undersøgt, hvordan medlemmerne kan få del i udbyttet, og nu er der fundet en løsning.

– Det er en rigtig god dag for vores medlemmer og Fødevareforbundet NNF. Med den nye medlemsfordel i år hylder vi vores fællesskab og deler overskuddet med medlemmerne. Det glæder mig meget, siger Ole Wehlast og fortsætter:

– Medlemmerne er rygraden i Fødevareforbundet NNF. Derfor er vi i hovedbestyrelsen rigtig glade for, at de nu får del i den økonomiske gevinst, som forbundet har fået siden bankfusionen. Vi har lavet nogle gode investeringer og har en stærk økonomi, og det skal medlemmerne selvfølgelig mærke, siger Ole Wehlast.

Penge tilbage i november

De tre måneders fagforeningskontingent bliver tilbagebetalt i november, hvor du modtager op til 1.266 kroner på din NemKonto.

Omregnet på årsbasis svarer det til en nedsættelse af kontingentet med ca. 100 kroner om måneden.

– Vi er i forvejen en af Danmarks billigste rigtige fagforeninger, og derfor har vi valgt at give medlemmerne en kontant tilbagebetaling sidst på året frem for en kontingentnedsættelse, forklarer Ole Wehlast og fortsætter:

– Jeg håber, at medlemmerne tager godt imod beslutningen, og at den forhåbentlig også betyder, at endnu flere har lyst til at blive en del af vores fællesskab og melde sig ind. 

Siden 2021 er kontingentet kun blevet hævet en enkelt gang. Det skete pr. 1. januar 2026, hvor kontingentet blev sat op med 13 kroner om måneden. 

Faktaboks: Sådan får du pengene

Du skal have været medlem af Fødevareforbundet NNF i mindst ét år den 1. oktober 2026 for at få de tre måneders fagforeningskontingent tilbagebetalt.

Du får det beløb tilbage, som du betalte i kontingent for januar, februar og marts 2026.

De tre måneders kontingent tilbagebetales til din NemKonto i november 2026. Fødevareforbundet NNF giver SKAT besked, men fordi du får penge retur i samme skatteår, som de er indbetalt, påvirker det ikke dit fradrag.

De tre måneders tilbagebetaling gælder for kontingentet til fagforeningen. Det betyder, at du ikke får tilbagebetalt kontingent til a-kassen, indbetaling til efterlønsordningen eller til Alka’s ulykkesforsikring.