Foto af Forsikringschef i Fødevareforbundet NNF, Esben Birkesholm, er godt tilfreds med at så få medlemmer klager
Nyhed

Meget få klager over fødevarearbejdernes a-kasse

Meget få fødevarearbejdere klager over Fødevareforbundet NNF’s a-kasse. Det viser nye tal for årene 2011-2013

Meget få fødevarearbejdere klager over Fødevareforbundet NNF's a-kasse. Det viser nye tal for årene 2011-2013

Ledige bagere, slagtere, mejerister og ansatte i fødevareindustrien er tilfredse med Fødevareforbundet NNF's a-kasse.

Der er i hvert fald meget få der klager over a-kassens afgørelser.

Det viser tal fra Center for Klager om Arbejdsløshedsforsikring (CKA), som har offentliggjort sin årsstatistik for årene 2011-2013.

På tværs af alle a-kasser er der i gennemsnit 1,2 klager pr. 1.000 a-kasse medlemmer.

I Fødevareforbundet NNF's a-kasse er der kun 0,7 klager per 1.000 medlemmer.

Høj faglig kvalitet i a-kassen

De få klager skyldes ikke at der har været få ledige i perioden.

I perioden 2011 til 2013 har der i gennemsnit været en arbejdsløshed blandt fødevarearbejdere på omkring otte procent.

Så det er ikke fordi der har været få ledige fødevarearbejdere, at antallet af klager er så lave.

- Jeg er enormt glad og stolt over at så få medlemmer klager over a-kassens afgørelser. Det viser, at a-kassen leverer en høj faglig kvalitet, og vi er gode til at træffe de rigtige afgørelser, siger Esben Birkesholm, forsikringschef i Fødevareforbundet NNF.

Han fortæller, at antallet af klager også tidligere har været meget få.

Gule fagforeninger har dobbelt så mange klager

Knap så godt går det for a-kasser som er tilknyttet de gule fagforeninger.

Det Faglige Hus' a-kasse ligger helt i toppen over flest klager med 2,4 klager pr. 1.000 medlemmer, mens KRIFA's a-kasse får dobbelt så mange klager som Fødevareforbundet NNF's a-kasse.

- Det viser at det kan betale at være medlem af en rigtig fagforening, som har en a-kasse der tager de korrekte afgørelser, siger Esben Birkesholm.